Tomato
RSS
Container Icon

Long Mulberry & Short Mulberry


Salam Satu Malaysia, sudah lama rasanya tidak membuka blog, maaflah keadaan tidak mengizinkan.  Tahun ni anak sulong akan ambil UPSR.  Walaupun saya guru tahun 6, setiap tahun terlibat dengan kelas tambahan, ceramah dan sebagainya.  Tapi tak sama apabila anak sendiri yang akan ambil peperiksaan. Rasaya tahun jadualku penuh, dengan aktiviti jabatan dan sekolah.  Rasanya macam nak terima je jawatan .............  Tengoklah biarlah takdir yang menentukan.

Kali ni nak berkongsi tentang koleksi mulberry saya.  Long mulberry, rasanya very sweet, jika dibandingkan dengan short mulberry.  Short mulberry perlu betul-betul masak warna hitam baru manis, tapi tidak dapat lawan rasa manis long mulberry.


 Long Mulberry





Short Mulberry, buahnya walaupun dah hitam, tak ada siapa yang nak petik.  Selalunya saya jelah yang makan.  Pernah cuba celup dalam coklat, berebut- berebut anak makan.  Oleh sebab tukang kebun asyik sibuk je, tak sempat nak petik.


Walaupun tak semanis Long Mulberry, tidakkan ku pinggirkan mu.






  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

47 comments:

Ibu Qistina said...

Assalam,

lama tak dengar cerita dari akk, cantik la long mulbery tu. akk dapat mana kak?

cucubulat said...

Assalam..
tertunggu2 ccerita menarik dr blog sis.
biasa tengok yg pendek tu jer,,long mulberry pun ada jugak..beli kat mana benih,,nak jugak lah..

SriKota Garden said...

Walaikumsalam Ibu Qistina, long mulberry kawan yang hadiahkan.

SriKota Garden said...

Walaikumsalam 'cucubulat', long mulberry kecil lagi, sedang usahakan untuk memperbanyakkan. Nanti saya update blog bila dah ada ye.

Unknown said...

Dari pembacaan, mulberi yg panjang ni byk terdapat di Pakistan & India.

SriKota Garden said...

Ya Zana Mohd, namanya pun Himalayan Mulberry

Tiny gardener said...

Nak booking keratan....bila dah ada nanti bagi tahu ya.

suka suka said...

K Mar pun berminat.. nanti info ya...

SriKota Garden said...

Bila dah saya akan info ya

TukangKebun said...

Comel macam caterpillar panjang long mulberry.

Melbourney said...

Salam Puan,
Saya jg berminat untuk memiliki long muberry ni. Normal mulbery tu saya dah ada. Kalau Puan sudi kongsikan keratannya ni, saya bersedia untuk membelinya.

Harap Puan dpt email saya: melbourney@gmail.com. Tks.

Anonymous said...

Salam,

Ada jual ke benih long mulberry?

Shukri

Unknown said...

Salam.
Saya nak beli pokok @ keratan long mulberry boleh kak? kalau boleh email saya msn41274@gmail.com

Unknown said...

Akak..saya pun nak. Email saya stepheniepetrius@gmail.com kalau dah ada keratan mulberry buah panjang tu. Saya beli. Terima kasih.

Wau Alif Nun said...

Cutting mulbery.... Contact saya di kelikje@gmail.com

Wau Alif Nun said...

Cutting mulbery.... Contact saya di kelikje@gmail.com

Wau Alif Nun said...

Cutting mulbery.... Contact saya di kelikje@gmail.com

Roslan Zainal al-Ahmadi said...

Assalamuaalaikum

Saya juga nak beli keratan mulberi buah panjang tu. Emel saya nalsorlaniaz@gmail.co. Terima kasih.

Anonymous said...

Saya juga berminat nak beli keratan long mulberry tu ya puan. Kalau ada tolong info di e-mel: fazzie25@yahoo.com

Anonymous said...

Assalamualaikum. dah lama cari benih sepsis ni tapi xjumpa..nursery pun jual yg biasa je..kalau puan boleh jual keratin batang pokok ni, saya sudi membelinya.. email zurainisutra@gmail.com

Anonymous said...

Assalamualaikum Kak,
Kalau kakak jual , saya nak beli benih mulberi panjnag tu kak.
Bagitau kalau ada kak, ya?

faizalrazali@yahoo.com

Anonymous said...

Salam puan, saya nak beli keratan mulberry panjang. harap hubungi saya di wanpahang05@yahoo.com. Terima kasih.

أبو ظفران said...

Assalammualaikum, saya berminat utk beli keratan atau anak pokok mulbery panjang.
-zeral 0162558026
mohdzeral@gmail.com

Unknown said...

assalam
saya berminat nak beli keratan pokok mulbery panjang
jamaliza.aziz@gmail.com

Unknown said...

assalam
saya berminat nak beli keratan pokok mulbery panjang
jamaliza.aziz@gmail.com

Anonymous said...

Salam pn. Sy bminat nk beli keratan long mulberi. Klu ade, bgtau sy ye.
Email : freemylife07@gmail.com

Anonymous said...

Salam Puan..
Sy bminat nk beli keratan long mulberi.
Email : ridhwan_18@hotmail.com

SaifulMSM said...

Salam.
Boleh saya beli keratan mulberry putih dan mulberry pakistan panjang tu x? whatsapp sy 0139323013

Anonymous said...

Saya jg berminat untuk memiliki long muberry ni. Normal mulbery tu saya dah ada. Kalau Puan sudi kongsikan keratannya ni, saya bersedia untuk membelinya. no tel 013 9843922

rusdi espy said...

salam..saya berminat untuk beli keratan long mulbery dan mulbery putih..kalau ada bleh tolong wasup/sms saya 0199840328

mulkan said...

Saya pun mahu whatsap 0193270171 email mulkan.ahmad@gmail.com

syera said...

Salam pemilik blog. Sy baru lg dlm aktiviti bercucuk tanam ni. Baru2 ni pokok mulberry ni jd viral di group kebun sy..sy teringin nak menanam pokok mulberry ni..sy harap pemilik blog dpt bg info di mana sy bole dptkan keratan batangnya @ mungkin pemilik blog sudi menjual keratan kpd sy.. sy bole dihubungi nursyahira_29@yahoo.com @ 0199520469.. harap pemilik blog dpt hubungi sy

Unknown said...

Salam tuan blog..
Sy berminat untuk beli keratan batang long mulbery.. Ni cntct sy, emel: ismi_humaira@yahoo.com @ 0148404364

norlela said...

Salam puan
Saya juga nak beli cutting spesis panjang. WA saya di0139317181

putra said...

saya berminat beli keratan mulberry panjang. wassup saya 0192272127

norlela said...

Saya juga nak beli cutting spesis panjang. WA 01119962316. Tq

norlela said...

Saya juga nak beli cutting spesis panjang. WA 01119962316. Tq

Anonymous said...

Nk juga beli..0146062001

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
aida said...

sy nk beli keratan batang mulberi pjg n pendek...sis bleh contact sy aida.ariff@ymail.com

aida said...

sy nk beli keratan batang mulberi pjg n pendek...sis bleh contact sy aida.ariff@ymail.com

Unknown said...

Salam,

Saya berminat untuk membeli keratan long mulberry. Boleh email kepada saya dielaishak@gmail.com

Unknown said...

Salam puan... keratan long dan short mulberry masi ada ka puan... saya berminat... tolong wasap 0168452078 or ejakana@yahoo.com
Tq..

Unknown said...

Salam puan. Kalau ada jual keratan jenis Himalayan mulberry ni saya berminat beli. Email karim7667@gmail.com

Unknown said...

Assalammualaikum.
Kalau menjual keratan long mulberry tu saya berminat utk membelinya,
Ada white long mulberry x?

Wassapp saya Awie 01126982557

Unknown said...

Assalammualaikum.
Kalau menjual keratan long mulberry tu saya berminat utk membelinya.
Whatsapp 0192129053

Aleinnah said...

Assalamualaikum.Saya berminat nak beli keratan long mulberry.Wasap saya +060196018250

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...