Tomato
RSS
Container Icon

Tangkapan Murah

Setiap kali pergi ke Pagoh, Muar pasti singgah kat nurseri ni.  Sebabnya bunganya murah-murah belaka.  Nama nurseri tak ingat hanya teringat ia tulis tapak semaian.   Ini tangkapan pada hari raya tempohari.   Bunganya murah-murah belaka terutama bunga rosnya rm 5.00 je.  Kalau pergi tak menang tangan nak pilih.  Disebabkan pokok bunga rosnya direct kepada cahaya matahari, pokok agak tahan sikit.  Rasanya macam nak pilih semua bunga rosnya.   Jangan salah sangka bukan semua bunga tu saya yang punyai.  Separuh lagi ibu mertua saya yang punya.  Dia nak sangat ikut.  Kebanyakkan ros tu saya dah ada dan reason yang tepat bajet dah kurang hari raya kan.  Saya beli tiga jenis je bunga ros selebihnya mentua yang beli.  Hujung tahun pergi rumah kakak ipar akan ku singgah lagi.  Dan pastinya ibu mertua mesti nak ikut.











 Beratus bunga rosnya.  Pilihlah mana yang nak.  Mana tak rambang mata.


Siapa yang minat ros pastikan pasti tergila-gila, memang gilapun.  Geram.  Saya la tu.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

26 comments:

smRose said...

waaaa! berbaloi, rosnya pun Nampak segar dan sihat

Umm AA said...

bestnya ..kalau lah dpt pergi rs cam nak borong...
btw akak dah pos benih tuh..mungkinthis week kot sampai inshaallah

nadia rashid said...

sy suka ros jugak..cuma tak berkesempatan lagi nak tanam...mak aih cantik2 betul

suka suka said...

lumayan buk belanjanya!... seronok tengok org shopping!

Unknown said...

As Salam SriKota...saya selalu jgk pegi Muar...mmg kat nursery ni geram2 tgk roses dia....tak berkesempatan lagi nak pegi....next trip saya nak singgah la...tak sangka plak murah harga rose dia...mmg tgh mengidam nak tanam pokok rose pulak ni.....

SriKota Garden said...

Memang berbaloi-baloi, pastikan kereta kosong.
Rose yang saya tanam kebanyakkan daripada sini. setakat ni dah ada berbelas warna. Suami dah tak
bagi beli. Kalau tidak dia suruh tanam atas katil. he..he

SriKota Garden said...

Ummuaidan - saya akan check mail box saya. Dah samapi nanti saya bagi tahu akak.

SriKota Garden said...

Kebanyakkan tauke nursery ambik kat sini, sebab tu diorang upkan harga. Siapa ada kesempatan yang berminat dengan rose pergilah nurseri ni, sekarang ni saya tengah gila mencari rose mini. Tengah cari orang yang boleh ajarkan cara grafting rose.

PutriPurnama said...

Assalammualaikum dik.
ala jelesnya, Murah sangat lah kalau cuma lima ringgit sepokok. Tempat saya tak ada jual pokok2 ros.kalau ada puluhan ringgit harganya.
Di sg.buluh hari tu, belasan ringgit juga.Bertuahnya badan.

SriKota Garden said...

Salam kak Puteri, jauh juga dr rumah saya 1jam juga la kalau ikut highway. Cuma singgah kat sini jika pergi rumah kakak ipar. yang beruntung siapa yang duduk kat sana la.

Adriannasyaz said...

Salam sri kota garden..wah..murahnya ros tu..sya mau jgk....klu kt sini pun..mmg mhal ros2 tu...

Salam kenal..sya folo blog skg..sya pun suka berkebun..:D.kklu sdi2,jmput snggah blog sya ya..

Ummu Madihah said...

Salam Srikota,

Mak Ajilah, kalau beli pokok, kalau bukan yang sendiri punya pun suka! Dapat beli pokok aje pun macam zaman dulu2 pergi sale kat mall. Sekarang takdelah lagi gitu, beli pokok adalah!

Murahnya ros tu!

Dress in Purple or Blue said...

boleh bg map x tempat tu sy nk balik muar hari minggu nie. mana tau boleh singgah sana

Unknown said...

Boleh tolong beri arah ke nursery ini. Terima kasih.

SriKota Garden said...

Salam semua, minggu lepas saya baru je pergi ke sana, pokok rosnya dah pindah di tempat lain, kata pekerjanya dibelakang kubur cina.

Unknown said...

Salam srikota garden.boleh saya tau alamat terkini tu di mana....saya x biasa area muar....teringin sgt nak kesana...

Kepok Nisan Cahaya Berkat said...

assalam.. tumpang tanye di mane yer nursery ni, n rumput carpet sekaki berape rm

Kepok Nisan Cahaya Berkat said...

assalam.. tumpang tanye di mane yer nursery ni, n rumput carpet sekaki berape rm

Kepok Nisan Cahaya Berkat said...

assalam.. tumpang tanye di mane yer nursery ni, n rumput carpet sekaki berape rm

Unknown said...

Boleh saya tahu maps nak ke nusery bunga ros pagoh

Anonymous said...

Sis..tmpat ni dekt kawasan kampung ke??tengok macam ade jambatan sungai tu.

Anonymous said...

Sis..tmpat ni dekt kawasan kampung ke??tengok macam ade jambatan sungai tu.

Bunga wangijasnie said...

Assalamualaikum. Boleh saya tau kat mana tapak semaiannya?

Unknown said...

Assalamualaikum Boleh bg alamat / lokasi nursery ni..?

aze said...

No. 3571, Jalan Muar Batu 3 1/2
83710, Johor
07-484 6489

aze said...

Tapak Semaian Hong Seng

kalau tak silap

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...