Tomato
RSS
Container Icon

Gali harta karun

Ini harta karun edible punya.  Benih daripada Diana.  Kacang Tanah Tadong. Enam batang semuanya.  Marilah cuci mata. 









  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

10 comments:

Puteri Purnama said...

wow banyak nye.Alhamdulillah.Kacang tanah yg.ditanam atas batas ditanah pantai, ada kulit tapi tak ada isi, entah apa masalahnya.Pernah jumpa tak masalah sedemikian rupa?

Awin said...

blink2!!!

SriKota Garden said...

Rasanya belum cukup matang lagi tu kak.

saodah ismail said...

Salam SriKota,

Banyaknya hasil kacang tanah tu, sedapnya kavang rebus, boleh la nak cuba tanam nanti.

nadia rashid said...

wah banyak betul..pg tadi sy baru nampak pasu jiran sebelah rumah ada pokok kacang..dtg opis nampak pulak hasil kacang dr srikota....berapa lama peram harta karun ni untuk dapat hasil mcm ni....rasa nak cuba lah...tanam dalam pasu pun boleh kan?

SriKota Garden said...

Boleh tanam dalam pasu, ikut petua saya bila pokok kacang mengeluarkan sulur macam akar pada batangnya, timbunkan dgn tanah batangnya, lagi tinggi timbunannya lagi baik.sebab lagi banyak sulur kacang tu akan keluar. maka lagi banyak la hasilnya.

olive said...

wah wah wah!

Ummu Madihah said...

Salam Srikota,

Alhamdulillah banyaknya hasil kacang tanah! Makan kacang rebus bertemankan kopi musim2 hujan ni sedapnya!

TukangKebun said...

Diana selalu lupa tuai sampai cambah bijinya tumbuh pokok-pokok baru.
Harta karun macam ni rajin nak gali ;).

Honey said...

Oh my god! Geramnya tengok!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...