Tomato
RSS
Container Icon

KACANG DHALL


Nampaknya pokok kacang ni memang sesuai dengan iklim Malaysia.  Pokoknya hidup subur disini, buahnya nya muda sedap, lemak-lemak rasanya.




Saya suka petik buahnya yang muda, buat campur nasi goreng.  Tinggalkan sedikit untuk buat benih, sayang lambat petik, biji benihnya rosak ketika musim hujan ni.  Rasanya masih ada peluang untuk kutip benihnya, sebab pokoknya pada musim hujan ni bertambah subur dan berpucuk semula.   Terima kasih Ummuaidan,  akan ku kenang budimu.












  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

10 comments:

Kopiolimauice said...

ohh mcm ni ek rupa pokok kacang dhal..

MyCherita said...

Salam ukwah..salam perkenalan.. 1st Blogwalking time sampai sini.. salam dari MyCherita.. baru la saya tahu pokok kacang tu mcm ne rupa..terima kasih ya kongsi info..

UmmuAidan-Arissa said...

nanti nak buat apa ngan kacang dhal tuh?

SriKota Garden said...

setakat ni yang muda sedap dibuat sekodok, nasi goreng, sayur campur.

nadia rashid said...

Gini pokok nya...sy ada benih tp x tertanam lg..ingat kan menjalar

TukangKebun said...

Cikgu tanam semua subur menjadi :).

Ismail N said...

First time tengok pokok dhal... tau makan je...hehehe :D

sud@is said...

Salam singgah
nnt boleh buat dalca selalu lah ya...

myhpabiz said...

As-salam...mana nak dapat benih pokok kacang dhal ni ?

mak uda said...

saya pun nak benih... boleh bagi skit?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...