Tomato
RSS
Container Icon

Strawberry

Lama dah tak update blog ni.  Hari ni nak kongsi tentang pokok strawberry.  Pokok strawberry ni dah dapat taraf warganegara my mix garden dah  hampir 6 tahun.  Hari ni baru nak kenalkan dia.  Selepas dibuat pemerhatian yang agak lama.  Pokok ni senang untuk tumbuh dan membiak cuma ia memerlukan baja yang agak banyak.  Bila ditanam di tanah ia membiak macam pegaga. Tapi agak sukar untuk dijaga, sebab kena cabut rumput.







Bulan lepas saya kerat sulurnya dan tanam dalam polibaeg.  Sebab nak memudahkan kerja-kerja merumput.  Dan inlah hasilnya yang tidak menghampakan.  Masih mencuba menanam alpine strawberry, harap berjaya.


















  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

21 comments:

suka suka said...
This comment has been removed by a blog administrator.
SriKota Garden said...

Maaf kak Mar terdelete pulak comment akak, strawberry tak ada group la kak. Nanti kita wujudkan ye...

Awin said...

cikgu srikota....seronoknyaaaa...saya punya masih kecil....tak sampai 2 bulan jadi warganegara. Mohon tunjuk ajar ye cikgu,

Fida Z Ein said...

Tanam di tanah rendah ke? kalau betul apa tips nak bagi berbuah...sebab...biasa tanam di tanah rendah kali pertama berbuah...kali seterusnya tak berbuah

SriKota Garden said...

Tanam di tanah rendah dengan purata suhu 30 - 33'C. Yang penting selalu letak baja. Kalau masih kecil lagi guna baja cecair.

suka suka said...

Ok..

nadia rashid said...

Sy tercari-cari juga..warganegara kat mnr ni...negeri sembilan rupanya...pun boleh hidup subur...sy pun mash ada benih strawberry alpine...:D

SriKota Garden said...

Lokasi My Mix Garden di NS. Saya memang berharap jika ada sesiapa yang dah tanam Alpine stroberry boleh change anaknya dengan saya. Banyak kali semai Alpine stroberry masih gagall.

TukangKebun said...

Banyak tu tak lama lagi boleh buka kebun petik strawberry macam dekat Cameron.
Letak mulch atau daun-daun kering musim kemarau dulu keliling strawberry kalau tak memang diakui susah nak weeding. Buah pun kekadang tak perasan.

SriKota Garden said...

Dah musim hujan, rumput semakin banyak yang tumbuh

Ratu said...

ngok gambar stoberi baru la tau empunya tuan blog...group kat fesbuk GSTR tu saya perasan gambar ni...saya beli flander dengan cikgu la...td kesian flander tu..camtu je...

waliz said...

salam sy ada tanam alphine strawbery dari biji benih. area seremban 2. lyzaalogan@gmail.com

Wan said...

Lokasi mix garden di mana yea? Sy di seremban

Anonymous said...

Boleh supply anak benih strawberry? nk buat mix garden kt rumah selain anggur:)) tq

Unknown said...

Ada jual tak anak strawberi? Berminat nak beli, ini jenis tahan panas ke? Asal induknya dari mana?

Unknown said...

ada benih strawberi.. saya mahu beli.. jenis tanah rendah.. wasap 0148039586

Unknown said...

ada benih strawberi.. saya mahu beli.. jenis tanah rendah.. wasap 0148039586

Anonymous said...

saya berminat dengan benih strawberi alpine, ada stok tak? email saya riniabdullah7180@gmail.com

Unknown said...

Siapa ada benih strawbarry tanah rendah nak beli

Unknown said...

Sapa ada benih strawberry?

صالح احمد said...

Bagaimana nak bajakan, jenis2 baja strawberry

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...