Tomato
RSS
Container Icon

Orkid Bunga Malai

Nama sainsnya tak tau.  Bunga memang cantik.  Sayang bunganya hanya tahan seminggu je.




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

12 comments:

Suzi Isa said...

cantik..ada ank pokok x klu ada nk bli...

suka suka said...

Cantik nya ..akak tak pandai jaga orkid

Ummu Madihah said...

Salam Srikota,

Cantiknya orkid ni! Pun macam sama dengan hiasan bunga atas kepala pengantin Jawa!

SriKota Garden said...

seba tu ada yang panggilnya bunga malai

SriKota Garden said...

Suzi Isa pokok saya hanya satu pasu je.

gardener said...

Saya pun Ada sepasu, entah bill nak berbunga.

Sean L said...

Cantik sungguh Coelogyne rochussenii. Ada sedikit bau lemon, kan?

SriKota Garden said...

Ye, Sean L, ada bau.

TukangKebun said...

Cantik macam waterfall mengalir bunga. Sean terror ID orchid.

Anuar Ibrahim said...

Ada anak benih nya tapi tak tahu medium dalam pasu nak letak apa? Saya guna rumpai laut je boleh ke? Org yg bagi ti letak sabut dlm nya

Anuar Ibrahim said...

Ada sesiapa yg tahu cara jaga dan tanam pokok orkid malai ni tak?

Anuar Ibrahim said...

Harap sangat cikgu dapat bagi cara teperinci penanamam pokok orkid malai ni? Boleh email pada saya xsaennya@gmail.com

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...