Tomato
RSS
Container Icon

Chives Plant

Proses memindahkah Chives.  Dah terlalu padat, alihkan kepada pasu lebih besar. Garlic chives mudah ditanam, bila dah hidup inilah hasilnya.  Mulai tanam pokok ni tahun 2011.

 


Hasilnya
 Hasilnya


 Hasilnya



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

12 comments:

ummuaidan said...

kuchai nie berbunga tak? akak nak sgt tanam tp tanam ngan benih 2 3 kali tak mo hidup...

SriKota Garden said...

Tak pernah bunga lagi kak, saya tanam bebawangnya.

suka suka said...

Suka tengok...macam rain lily pulak!

Lynna Ghani said...

Suburnya.....boleh share tak mcm mana nak jaga kuchai ni SriKota? Saya ada tanam tapi tak subur mcm ni......;)

SriKota Garden said...

Pakai baja organik, jangan pakai baja kimia, pastikan air tak bertakung.

Ummu Madihah said...

Salam Srikota,

Suburnya kucai! Mak Aji pernah tanam dari bebawangnya tapi tak menjadi pulak. Kucai santa ni apa bezanya daripada kucai yang kita beli tu??

@na said...

salam srikota, kucai santa ni nmpak mcm daun bwg pun ya..

SriKota Garden said...

Minta maaf semua bukan kucai santa, itu garlic chives, daunnya memang macam daun bawang, hanya daunnya lebih halus.

Awin said...

segar bugar kucainya. Saya rasa saya pun perlu juga alihkan kucai sebab terlalu padat

TukangKebun said...

Sedap ni masuk dalam telur dadar.

SriKota Garden said...

Memang sedap kalau masuk dalam telur dadar, hilang bau hanyir telur tu.

Ratu said...

kucai ni saya tanam xsempat besar..mati.. yelah daun dia dah la kecik..lambat plak besar...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...